pondělí 4. ledna 2016

Společná vana pro dva

Nebo taky pro tři.
To záleží na tom, kolik máte dětí.

Kde jsou ty časy, kdy společná koupel znamenala jen mě a osobu opačného pohlaví při příjemné relaxaci ve dvou. Nebo i jiných věcech, když na to přijde.
Jenomže když je z vás single máma, jedinou šanci na společnou koupel máte, jestliže se k vám přidají děti. Popřípadě, pokud vám do vany skočí pes. To se u nás ale naštěstí neděje, protože v první řadě bych to s jeho 50 kily nepřežila, ve druhé bytostně nesnáší koupání a ve třetí by plavala celá koupelna i se spíží.
Jediný odvážlivec, který je schopný skočit do vany plné vody, a potom se na vás netečně tvářit, že do ní jen omylem spadla, je naše kočka.
Takže když se chci koupat ve větším počtu, než jen já sama, můžu si pozvat Buffy nebo děti.
Ovšem kdo by nemiloval osamocený klid v náručí teplé vody?


Určitě znáte ten pocit, kdy po celodenním martýriu netoužíte po ničem jiném, než se naložit do horké vody, pořádně se uvolnit a nechat všechno odplout pryč.
A rozhodně víte, o čem mluvím, pokud se zmíním o koupelích, při nichž si potřebujete umýt vlasy, oholit nohy, udělat peeling celého těla a dalších milion dámských věcí.
To jsou prostě procedury, které k našemu pohlaví patří, při nichž potřebujeme svůj klid a nejlépe pravidelné opakování.
Když jsem měla jednu z těchto potřeb naposledy, poctivě jsem uložila děti, zavřela se do koupelny a zalezla si do sprchy s čirým pocitem úlevy.
Jenže ouha.
Právě, když jsem byla uprostřed šermířského zápasu se žiletkou, ovanul mě nepříjemný chlad, který znamenal jediné.
Otevřené dveře do koupelny.
Ty poznám prostě kdykoliv. Obvykle totiž naše koupelna při mém koupání i sprchování připomíná malou, domácí saunu, takže jakmile někdo otevře dveře na více než dvě sekundy, vím o tom.
A sotva ke mně dolehl nepříjemný chlad, pohnul se i závěs u vany a vzápětí na mě vykouklo mladší mládě.
Klasika.
Přesto jsem zachovala naprostý klid a dál pokračovala ve své činnosti. Poslední dobou totiž musí být úplně u všeho, co máma dělá, takže pokud bude stát u vany sledovat, jak si holím nohy, budiž.
Jenomže během další minuty se mi do vany jako velká voda přihrnulo starší mládě. A protože je už značně vychytralá, byla strategicky rovnou svlečená. Takže než jsem se stačila vzpamatovat, cpala do odtoku špunt a dožadovala se napuštění vany.
Paráda.
Co víc si můžete přát s napůl oholenýma nohama a nedomytými vlasy?
Snad jen to, že jakmile se k vám nasáčkuje jedno dítě, vzápětí se tam začne násilně dobývat i to druhé.
Nakonec mi tedy nezbylo nic jiného, než ho celého svléknout a vzít k nám.
Tudíž jsem já měla po soukromé koupeli a děti se spokojeně ráchaly. Přesto mě to nutilo celou dobu se smát. A proč?
Protože namačkat se ve třech do vany není žádná sranda. I když jsou dva ze tří takoví skrčci.
A kdybych připočítala i to třetí mládě, které si zatím hoví uvnitř, byli jsme tam rovnou čtyři.
A to je už co říct!

Žádné komentáře:

Okomentovat